Welkom op het platform actualisatie examenprogramma's wiskunde havo en vwo!

Examenprogramma's wiskunde havo en vwo: hoe doen we dat?

updates van dit vak

Gezocht: Leraren (vmbo en havo/vwo) en vakexperts bewegen en sport, kunst en cultuur en mens en maatschappij

Gezocht: Leraren (vmbo en havo/vwo) en vakexperts bewegen en sport, kunst en cultuur en mens en maatschappij

Wil jij als leraar of vakexpert bijdragen aan het onderwijs van de toekomst? Breng jouw kennis en ervaring in en solliciteer naar een plek in één van de drie vakvernieuwingscommissies.

Lees verder
Actualisatie van de examenprogramma’s & ontwerpruimte

Actualisatie van de examenprogramma’s & ontwerpruimte

Voor de ontwikkelaars van het nieuwe curriculum voor de bovenbouw van het vo is een tijdsbegrenzing per vak nodig om overladenheid te voorkomen.

Lees verder
Bekijk alle updates

waar staan we nu?

fase 1: Examenprogramma's
fase 2: Beproeven kwaliteit examenprogramma's
fase 3: Uitwerking van schoolexaminering
fase 4: Uitwerking van de centrale examinering
assets/illustrations/fase

Fase 1 : In uitvoering

Examenprogramma's Wiskunde
In vijf stappen werkt de vakvernieuwingscommissie toe naar conceptexamenprogramma's.
De vakvernieuwingscommissie buigt zich de komende anderhalf jaar over de actualisatie van de examenprogramma's Wiskunde. Dat doen zij in vijf stappen, bij iedere stap levert de commissie een tussenproduct op.
Lees verder

Fase 2

Beproeven kwaliteit examenprogramma's
De opgeleverde conceptexamenprogramma's wordt gevalideerd en waar nodig bijgesteld.
Lees verder

Fase 3

Uitwerking van schoolexaminering
In deze fase worden handreikingen opgeleverd die scholen gebruiken bij het ontwikkelen van schoolexamens.
SLO maakt samen met vakverenigingen, vakexperts, leraren en toetsexperts handreikingen die scholen handvatten bieden bij de vormgeving van schoolexamens. Scholen zijn zelf verantwoordelijk voor deze schoolexamens.
Lees verder

Fase 4

Uitwerking van de centrale examinering
Tot slot worden voorschrijvende syllabi opgeleverd die de doelen specificeren die zijn toegeschreven aan het Centraal Examen.
Deze syllabi dienen als basis voor de uitwerking van de centrale examens. Ook helpt het leraren hun leerlingen goed voor te bereiden op de examens.
Lees verder
fase 1 : Examenprogramma's
Examenprogramma's Wiskunde
In vijf stappen werkt de vakvernieuwingscommissie toe naar conceptexamenprogramma's.
De vakvernieuwingscommissie buigt zich de komende anderhalf jaar over de actualisatie van de examenprogramma's Wiskunde. Dat doen zij in vijf stappen, bij iedere stap levert de commissie een tussenproduct op.
Lees verder
fase 2 : Beproeven kwaliteit examenprogramma's
Beproeven kwaliteit examenprogramma's
De opgeleverde conceptexamenprogramma's wordt gevalideerd en waar nodig bijgesteld.
Lees verder
fase 3 : Uitwerking van schoolexaminering
Uitwerking van schoolexaminering
In deze fase worden handreikingen opgeleverd die scholen gebruiken bij het ontwikkelen van schoolexamens.
SLO maakt samen met vakverenigingen, vakexperts, leraren en toetsexperts handreikingen die scholen handvatten bieden bij de vormgeving van schoolexamens. Scholen zijn zelf verantwoordelijk voor deze schoolexamens.
Lees verder
fase 4 : Uitwerking van de centrale examinering
Uitwerking van de centrale examinering
Tot slot worden voorschrijvende syllabi opgeleverd die de doelen specificeren die zijn toegeschreven aan het Centraal Examen.
Deze syllabi dienen als basis voor de uitwerking van de centrale examens. Ook helpt het leraren hun leerlingen goed voor te bereiden op de examens.
Lees verder

veelgestelde vragen

Bekijk alle vragen

blijf op de hoogte

Altijd als eerste op de hoogte van de laatste ontwikkelingen? Meld je dan nu aan voor onze automatische updates. Je ontvangt dan een e-mail als wij een nieuwsbericht plaatsen.

Aanmelden updates

* zijn verplicht
Vakken