Kansengelijkheid in het onderwijs

Kansenongelijkheid in het onderwijs is een bekend fenomeen. Dat geldt ook voor het vak Nederlands. Folkert Kuiken vertelde tijdens het webevent over de relatie tussen woordenschat en leesvaardigheid en tussen leesvaardigheid en schoolsucces en hoe we kansenongelijkheid in het onderwijs kunnen voorkomen. Daarna werd er aan tafel nagepraat over kansenongelijkheid door Erik-Jan Bakker, rector van het stedelijk gymnasium uit Den Bosch, Gerriƫn Groen, docent op het Nuborgh College in Elburg, Ferdy Adriaansen van het LAKS en Inge Jansen van SLO.

Welke invloed heeft kansengelijkheid op de actualisatie van de examenprogramma's?

"We willen dat kinderen alle kansen krijgen om zich te ontwikkelen. De taalvaardigheid van een kind speelt daarbij een cruciale rol."

Folkert Kuiken

Wil je dit Delen?

blijf op de hoogte

Altijd als eerste op de hoogte van de laatste ontwikkelingen? Meld je dan nu aan voor onze automatische updates. Je ontvangt dan een e-mail als wij een nieuwsbericht plaatsen.

Aanmelden updates

* zijn verplicht
Vakgebieden